torsdag 30 april 2009

Så var det då dags att sko om bilen till sommarpuckar.... lätt match tänkte jag.... men det skulle visa sig bli en liten brottningsmatch mellan Adam och mig... fälgarna hade nämligen rostat fast på det arma bilkräket... sparka på hjulet gav föga resultat... men om jag lättar på skruvarna och gungar bilen i sidled.... BINGO! ett bakhjul borta... nästa fram, samma visa... hm... samma taktik som bak... inget resultat.... hammare plus träbit med slag från insidan... nope... ähh in i bilen och en liten tur i garaget och KLICK... perfekt! Samma taktik på resten, lätta på skruvarna ett varv, en liten bromsning... och två timmar senare så var saken biff. För att förebygga tidsförluster till hösten så smorde jag in navcentrum med konsitensfett som jag har i en gammal Theramed tandkrämstub från 80-talet!!! Har inte behövt öppna verktygslådan i bilsammanhang sedan jag körde en 61:as PV, och jag hoppas det här var engångshändelse....

1 kommentar:

  1. Hahaaaa... själv tog jag hjälp av kusin Erik för att få på sommardäcken, det gick lätt och smidigt! :)

    SvaraRadera